A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
НОВОАВРАМІВСЬКА ОТГ
Полтавська область, Хорольський район

У КОВАЛЯХ ВІДКРИЛИ ВІДНОВЛЕНЕ ПОШТОВЕ ВІДДІЛЕННЯ

Дата: 20.08.2018 10:57
Кількість переглядів: 110

   Як бальзам на душу для автора цих рядків, як для керівника редакції  районної газети, стала приємна звістка про відновлення роботи поштового відділення у селі Ковалі.  Адже новини про реформування пошти   сприйнялися  не весело. Люди стурбовані тим,  що провадження експерименту із заміни стаціонарних поштових відділень та листонош на пересувні мобільні відділення загрожує не тільки негативними соціальними наслідками: зменшенням робочих місць, створенням незручностей для жителів віддалених від районного центру населених пунктів в отриманні пенсії, кореспонденції, преси та необхідних товарів. Це загрожує в прямому сенсі інформаційній безпеці України. Адже листоноша, для багатьох людей у віддалених селах, особливо для пенсіонерів – це просто ще один канал зв’язку з великою Україною.

 А для газети… Як правило, редакція чи видавництво забезпечують від сили 50 відсотків передплати на свою продукцію, інших 50 припадає на пошту. Тут важлива роль листоноші і його контактів з тими, кого він обслуговує. Його вага і авторитет серед людей. Але часто самі листоноші кажуть: нехай людям дадуть достойну зарплату або пенсію, і вони тоді зможуть більше писати листи своїм рідним та виписувати періодику.

   Бажаним та очікуваним для жителів  села  стало  поновлення роботи відділення поштового зв’язку у приміщенні адміністративної будівлі.

 - Хіба що бездумно, нерозумним розчерком пера можна  відправити стареньких сільських пенсіонерів до банкоматів. Нехай, мовляв, призвичаюються до прогресу. Але де ж той банкомат узяти в віддаленому вимираючому селі, де й магазину вже немає, а  єдина торгова точка, яку відкривають раз на тиждень, коли туди привозять хліб? От і виходить, що для багатьох людей, особливо в селах, Укрпошта – останній форпост держави, який залишився вірним обов’язку їх обслуговувати. І  наша дирекція обіцяє села не покинути, навпаки, шукає  усіх можливих шляхів поліпшення обслуговування саме сільських жителів. - каже  директор Центрального відділення поштового зв'язку м. Хорол Центр поштового зв'язку № 5 м.Миргород Полтавської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" Таміла Плужник.- Саме такою є політика директора Полтавської дирекції ПАТ «Укрпошта» Андрія Рижова. Щодо закриття окремих збиткових відділень, розглядатиметься кожен окремий випадок і прийматиметься виважене рішення. Де громада буде відстоювати своє відділення,  а сільські ради підтримуватимуть його роботу, там воно і працюватиме. Ось наприклад,  як у Ковалях,  рік тому виникло кадрове питання і у зв’язку із цим роботу відділення було призупинено і якби не турбота голови об’єднаної громади Олени Дембовської його остаточно б закрили. А так із кадрами вирішили проблему,  надали кімнати у приміщенні колишньої Ковалівської сільської ради, допомогли із ремонтом, придбають термосумки для продтоварів та  і взагалі обіцяють всіляко підтримувати відділення, звичайно, якщо воно ефективно працюватиме.

- А як можна по іншому?! Коли люди до тебе виявили високу довіру і чекають захисту, турботи  і підтримки у голови села у всіх питаннях життєдіяльності  й комфортного проживання. Тут гріх  нехтувати їх довірою, їх надією. Тим більше, що я живу у цьому селі, кожен день дивлюся в очі своїм односельцям. Та і всі села об’єднаної громади не повинні бути обділені увагою,- каже Олена Дембовська, голова Новоаврамівської ОТГ під час спілкування перед урочистим відкриттям відділення.

 - Реформувати пошту необхідно, але без небезпечних соціальних експериментів над людьми! Листоноша у селі — для багатьох, мов член сім’ї,-  переконана із досвіду своєї  роботи Таміла Плужник, - Ми налаштовані не тільки зберегти наявну мережу, але й відкриваємо нові відділення. Була б тільки співпраця  із очільниками громад. - Недавно  зроблені ремонти кількох відділень зв’язку в Хорольському районі. Розглядаю ці факти через призму того, що пошта виконує завдання державного значення щодо забезпечення громадян соціально-значимими послугами. По суті, пошта – системоутворююча компанія, яка бере на себе функцію взаємодії держави і населення.

 Свідченням тому є такі послуги, як доставка пенсій, а в нас  більша половина пенсіонерів отримують пенсії через пошту. Перевагою обслуговування пенсіонера на пошті є й те, що разом з отриманням пенсії людина через листоношу може скористатися певним переліком поштових послуг. Зокрема, оформити передплату, оплатити комунальні послуги, замовити ліки, придбати товари народного споживання та ін.

 Віднедавна листоноша, який приніс пенсію додому пенсіонеру, може прийняти у того оплату за комунальні послуги за системою ГЕРЦ без комісії. Історично так склалося, що листоноша виконує соціальну функцію. І проведені опитування, і кількість пенсіонерів, які віддали перевагу пошті, свідчать про високу довіру людей до пошти. – продовжує розповідати Т.О.Плужник.-  Соціальну спрямованість має й одержання адміністративних послуг за спрощеним доступу через пошту. Завдяки цьому проекту людям не треба витрачати час на дорогу і великі черги в установах. Досить прийти в поштове відділення або викликати листоношу додому, надати всі необхідні документи, і отримати відповідь поштою. Сьогодні за допомогою пошти можна отримати 55 видів адміністративних послуг.     І це все можна здійснити жителям і в селі Ковалі.

  …. Таміла Олексіївна ділиться  досягненнями пошти, а автору цих рядків тема соціальної спрямованості пошти нагадала  про фільм Андрія Кончаловського «Білі ночі листоноші Олексія Тряпіцина». Така знайома картинка: в глибинці в покинутому селі єдиним представником держави виступає листоноша … Він – головна сполучна ланка між нечисленними мешканцями і цивілізацією….

– … І ось в таку глибинку, в будь-яку погоду по бездоріжжю треба відправити машину, іноді з одним єдиним листом або газетою. Чи може бути прибутковим такий «вояж»? Разом з тим, як представники національного оператора поштового зв’язку, ми зобов’язані виконати свої соціально-значущі обов’язки. Тому й доводиться констатувати факт, що через низьку рентабельність майже половина відділень зв’язку в селах нашої  району та й області є збитковими. Враховуючи таке «донорство», я звертаюся до райдержадміністрації та  райради з пропозицією спільно шукати ефективніші шляхи з вирішення життєво важливих проблем населення, пов’язаних з поштовим обслуговуванням. Знаходжу підтримку. Допомогають з пошуком інвестора й приміщення для пошти. Сподіваюся і надалі  знайти підтримку і з органами місцевого самоврядування, бо потрібно не стільки «Укрпошті», як жителям громад (Ред. І читачам газети «Вісті Хорольщини»).

– Які ще заходи, на Ваш погляд, сприяли б підвищенню прибутковості підприємства?- запитую у начальника  Хорольського відділення, користуючись нагодою і  підтримуючи розмову..

– Пошлюсь на «класичний» посил прибутковості будь-якого підприємства: хочеш отримати доходи – вкладай кошти в людей, їх навчання. Мені доводиться дещо переглядати   періодично кадровий склад. На ряд  провідних посад прийшли молоді кваліфіковані фахівці. Змінилися підходи до організації навчання, особливо середнього і рядового складу. Систему організації навчання змінило нове керівництво Укрпошти. Кілька останніх місяців професійне навчання будується по вертикалі: від перших керівників до середньої ланки управлінців і до безпосередніх виконавців у вигляді тренінгів. Ті, хто закінчив виїзні тренінги (а в них в якості викладачів виступають провідні фахівці генеральної та обласної дирекцій) в рамках проекту «Система галузевого навчання: зміна векторів і орієнтирів», стають внутрішніми «тренерами» для тих, хто працює безпосередньо з клієнтами – начальників ВПЗ, листонош, операторів. Саме ця категорія працівників є обличчям пошти, від їх професіоналізму залежить ефективність роботи всього поштового відомства. Ось і в Ковалях перед тим, як призначити на посаду начальника відділення,  Людмила Вікторіна КуропЁятіна пройшла навчання.

– Хотілося б вірити, що це позитивно позначається і на якості роботи пошти…-десь у глибині душі автора цих рядків аж струна хвилювання забреніла, бо ж пошта і листоноші то продовження життя газети. Вони наші партнери вже більше ста років і поки що  надійнішої доставки ніхто не придумав..

– А тут і сумніватися нічого. Є ще один важливий момент. Полтавська дирекція бере участь у флагманському проекті Укрпошти «Система управління якістю надання послуг». Проект, основною метою якого є покращення якості надання послуг та підвищення культури обслуговування клієнтів, має сприяти налагодженню конструктивного діалогу зі споживачем. Збираючи максимальний потік зауважень, критики і пропозицій, Укрпошта прагне оперативно змінюватися відповідно до зростаючих потреб та вимог клієнтів. Новий підхід націлений, передусім, на впровадження якісних змін, які б усували безпосередні причини скарг, адже будь-якого клієнта цікавить не відповідь на звернення, а рішення його проблеми та задоволення позитивних очікувань. Ретельно розбирається кожна скарга, що надійшла від споживача. Ми ставимо завдання бути до клієнта ближче. Постійно у нас працюють «гаряча телефонна лінія», довідкова служба), проводяться «Дні відкритих дверей» і «Дні передплатника», покращилися комунікаційні контакти з місцевими ЗМІ.

  Повна автоматизація  робочих місць на пошті – завдання нагальне і невідкладне. На перших порах  планується створити таке у селі Вишняки.  Що це дасть? Зменшення черг і відповідно збільшення кількості і якості обслуговувань. Люди  підуть не в банк, де послуги перерахунків дорожчі втричі, а повернуться до пошти, бо тут зникли черги, які надокучили усім.

 

Старше покоління звикло сплачувати все через пошту. Тепер треба переконати в цьому ще й молодь. Таким чином, робоче автоматизоване місце дасть можливість відразу заробляти відчутні кошти. Не через місяць, не через рік, а відразу.

 Щ е у нас є така новизна, що замість колишніх відділень у селі буде точка присутності «Укрпошти», до якої прибуватиме за графіком листоноша. Таким чином, пошта в селі залишиться, але працюватиме у новому сучасному форматі. Так ми об’єднали два  відділення Штомпелівське і Петракіївське. Вірніше буде одна завідуюча на два відділення.

 Таміла Плужник говорила і говорила про переваги і нові можливості «Укрпошти» і про те, що через сільське відділення можна придбати товар відомих магазинів «Ельдорадо» та «  Сатурн» , наприклад холодильник вам привезуть прямо у Ковалі ,  не виходячи із дому і про пришвидшення доставок, а час спливав і підійшов до урочистого моменту відкриття. До відділення прийшли жителі Ковалів. Щоправда це був час обідній, то можливість була не в кожного прийти.

 Під час урочистої церемонії відкриття місцевих жителів привітали директор УДППЗ «Укрпошта»Таміла Плужник, голова об’єднаної територіальної громади Олена Дембовська. Також вони висловили вдячність працівникам відділення та вручили подарунки.

–– Ця подія, яка сьогодні відбувається, є підтвердженням соціального партнерства з сільською громадою.Я дуже рада, що наші відділення оновлюють свій вигляд. Ми і надалі будемо розширювати мережу «Укрпошти» урайоні. Ми вже маємо 44 віділення по Хорольсько-семенівському відділенню.

 У новому відділенні села Ковалі споживачі можуть скористатися більш ніж 50 видами сучасних послуг та 70 адміністративними послугами. Тут можна відправити письмову кореспонденцію та посилку, оформити передплату на періодичне видання, сплатити комунальні послуги, замовити квиток на транспорт, скористатися послугами «кур’єрська доставка» та багатьма іншими. Українську пошту переважно асоціюють iз доставкою листів, преси і пенсій. Але ми хочемо бути цікавими і для молоді, тож запроваджуємо багато нововведень спеціально для них: кур’єрська доставка, фінансові послуги, різноманітні он–лайн сервіси, у нас є свій поштовий міні–маркет, де можна придбати філателістичну продукцію і її доставлять вам за місцем призначення. Все дуже просто і, головне, зручно! А ще ми надаємо повний комплекс послуг і для корпоративних клієнтів — послуги з розміщення реклами, конвертування та доставка рекламної чи інформаційної продукції, різноманітні супутні сервіси, включаючи послуги з митного оформлення. Зараз ми докладаємо величезних зусиль, аби інформувати людей про наші нові послуги. Адже часто трапляється так, що людина, маючи поблизу власного будинку поштове відділення і не знаючи, які проблеми можна у ньому вирішити, їде за цим на інший кінець міста, витрачаючи кошти та час. Ми вже стаємо ближчими до людей у прямому і переносному значенні. Раніше  відділення мало не надто привабливий вигляд. Тепер на нього навіть приємно дивитися. Тут буде комфортно і працівникам, і споживачам. Тож ласкаво просимо.-говорила Т.О.Плужник

-Сьогодні надзвичайно радісна подія – ми відкриваємо оновлене приміщення відділення поштового зв’язку у Ковалях. Це відділення  сподіваюсь гідно надаватиме споживачам поштові послуги.Нині воно гостинно відчиняє двері для відвідувачів, милує очі і привертає увагу мешканців.
Мабуть, немає такої людини, яка хоча б раз у житті не скористалася послугами пошти. І нинішня подія – підтвердження того, що українська пошта не стоїть на місці, вона рухається вперед, розвивається, як і наша громада.- відзначала Олена Дембовська.

- Приєднуюся до теплих слів на адресу працівників Ковалівського поштового відділення, - мовить начальник відділення Людмила  Куропьятіна. – Бажаю своїм колегам, щоб робота приносила задоволення. Я впевнена, що тут буде завжди людно, тепло і зручно, бо є надійна опора ідопомога. Односельці отримуватимуть якісне обслуговування завдяки такій підтримці. Наші листоноші Любов  Іваніва і Киба та Подать Світлані Василівна обслуговують три села Ковалі, Мелюшки Барилове –це 965 жителів.

- Моє серце переповнює радість від того, що відділення збереглося.Є де працювати до виходу на заслужений відпочинок, адже я і не уявляю себе на іншому місці ті без спілкування із людьми.- каже листоноша Киба Любов Іванівна.

- Ми так переживали, що зникне відділення, а таки відновили його  роботу спільними зусиллями. Тож від жителів села вдячна і  начальнику Плужник за підтримку і розуміння і голові об’єднаної громади Олені Дембовській.-говорить жителька села Корогод Ольга Вікторівна.

 Слова  хорольських поштовиків про те, що вони  докладатимуть всіх зусиль, аби зробити належні умови для роботи всіх відділень, і листонош зняли напругу, котра останнім часом переслідувала газетярів районної газети,  бо для журналіста пошта — це насамперед передплата та доставка  періодичної преси. Погляд,  звичайно,  суб’єктивний, але все ж... Звичайно хотілося, щоб ціни на доставку і її якість накінець співпали, бо інакше навіщо їх так було  підвищувати і створювати ажіотаж серед журні ластів України. Залишається побажати лише успіху у реформуванні пошти на користь громадян та редакцій.



« повернутися

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь